Υπάρχουν μόνο 135 γνωστά μικροσκοπικά σκαλίσματα σε πύξο και παραμένουν ακόμη ένα αίνιγμα για τους ειδικούς τέχνης ανά τον κόσμο.
Πρόσφατα, ερευνητές συγκέντρωσαν μερικά από αυτά τα μικροσκοπικά θρησκευτικά κομμάτια από διάφορα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές, ώστε να μελετήσουν περαιτέρω τα μυστικά τους. Μέχρι τώρα έχουν βρει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις.
Θεωρείται ότι τα ξύλινα αυτά γλυπτά δε δημιουργήθηκαν με μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ τους, αλλά μεταξύ του 1500 και του 1530, είτε στη Φλάνδρα, είτε στην Ολλανδία (Κάτω Χώρες). Η άνοδος μίας νέας κοινωνικής τάξης εμπόρων στην Ευρώπη δημιούργησε μεγάλη ζήτηση στην αγορά για υψηλής ποιότητας φορητά θρησκευτικά γλυπτά.
Ωστόσο, σύντομα ξεκίνησε η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση και πολλά αντικείμενα που σχετίζονταν με την εκκλησία έφυγαν πια από τη μόδα, συμπεριλαμβανομένων των μικροσκοπικών κομματιών από πυξάρι.
Χρησιμοποιώντας μικρο-αξονική τομογραφία και προηγμένο λογισμικό τρισδιάστατης ανάλυσης, οι ερευνητές ανακάλυψαν πόσο περίπλοκοι είναι αυτοί οι μικροσκοπικοί βωμοί. Τα εσωτερικά στρώματα είναι ενωμένα, κρύβοντας τα σημεία ένωσης τόσο καλά, που μόνο ένα μικροσκόπιο με ακτίνες Χ μπορεί να τις εντοπίσει.
Τα κομμάτια ενσωματώνουν καρφάκια, μικρότερα ακόμη και από σπόρους χλόης. Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας παραγωγής παραμένει άγνωστο, αφού ίχνη χρυσού και άλλων υλικών διακόσμησης εμποδίζουν τις ακτίνες.
Οι ερευνητές μετέφεραν αυτά τα 500 ετών μικροσκοπικά γλυπτά από πυξάρι σε εργαστήρια, για να ανακαλύψουν τα μυστικά τους.
Πιστεύουν πως κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1500 και του 1530 στη Φλάνδρα ή την Ολλανδία (Κάτω Χώρες).
Τα ανθρώπινα μάτια δε μπορούν να παρατηρήσουν τόσο μικρές λεπτομέρειες.
Έτσι, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μικρο-αξονική τομογραφία και προηγμένο λογισμικό τρισδιάστατης ανάλυσης.
Για να ανακαλύψουν πόσο περίπλοκοι είναι αυτοί οι μικροσκοπικοί βωμοί.
Ανακάλυψαν πως τα σημεία ένωσης κρύβονται τόσο καλά, που μόνο ένα μικροσκόπιο με ακτίνες Χ μπορεί να τις εντοπίσει.
Βρήκαν καρφάκια, μικρότερα και από σπόρους χλόης.
Όμως ακόμη και η προηγμένη τεχνολογία, δε μπόρεσε να εντοπίσει τα πάντα.
Επειδή ίχνη χρυσού και άλλων υλικών διακόσμησης εμποδίζουν τις ακτίνες.
Η αιτία της κατασκευής τους ήταν η δημιουργία μίας νέας κοινωνικής τάξης εμπόρων στην Ευρώπη, που έφερε μεγάλη ζήτηση στην αγορά φορητών θρησκευτικών γλυπτών.
Ωστόσο, σύντομα ξεκίνησε η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση και πολλά αντικείμενα που σχετίζονταν με την εκκλησία έφυγαν πια από τη μόδα.
[Ago], [Ago-YouTube],[Colossal]