Οργή για την Παναγία με την ευλογιά των πιθήκων
Επίθεση από ενώσεις καθολικών στο διάσημο για την ασέβειά του απέναντι στις θρησκείες περιοδικό «Charlie Hebdo»
Στο στόχαστρο βρίσκεται για ακόμα μία φορά το «Charlie Hebdo», το διάσημο για την ασέβειά του απέναντι σε όλες τις θρησκείες σατιρικό γαλλικό περιοδικό που αποδεκατίστηκε το 2015 από μια φονική επίθεση τζιχαντιστών στα γραφεία του. Αυτή τη φορά, δύο γαλλικές ενώσεις καθολικών, η Marie de Nazareth και η La Petite Voie, υπέβαλαν μήνυση εις βάρος του στο Παρίσι κατηγορώντας το για «πρόκληση και υποκίνηση θρησκευτικού μίσους», εξαιτίας μιας καρικατούρας της Παναγίας την οποία δημοσίευσε στις 16 Αυγούστου.
Δείτε το σκίτσο:
Η καρικατούρα, που φέρει την υπογραφή του Πιερίκ Ζουέν, απεικονίζει την Παναγία να κλαίει, εμφανίζοντας συμπτώματα mpox, υπό τον τίτλο «Ευλογιά των πιθήκων: πρώτη εμφάνιση του ιού στην Ευρώπη» κι ενώ μέλη ενός αόρατου κοινού εκτοξεύουν εναντίον της ύβρεις – από τις οποίες το «ψεύτρα» είναι η ηπιότερη.
Αμέσως μετά την κυκλοφορία του επίμαχου τεύχους, ο ιστότοπος tribunechretienne.com, που ανήκει στη La Petite Voie, είχε κάνει λόγο για «αναίτια υποκίνηση μίσους προς τους καθολικούς της Γαλλίας», λανσάροντας παράλληλα μία ηλεκτρονική συλλογή υπογραφών με αίτημα να αποσυρθεί η γελοιογραφία ως «προσβλητική, προκλητική, που υποκινεί ρητά το μίσος προς την καθολική κοινότητα».
Σύμφωνα με τον ιστότοπο, που προσπαθεί να λανσάρει το σύνθημα «Je suis Marie», αντίστοιχο με εκείνο το «Je suis Charlie» που είχαν βροντοφωνάξει εκατομμύρια άνθρωποι στη Γαλλία και ολόκληρο τον κόσμο μετά την ισλαμιστική επίθεση του 2015, έχουν υπογράψει ήδη περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι – μια σταγόνα στον ωκεανό, αν αναλογιστεί κανείς πως ο πληθυσμός της Γαλλίας ξεπερνάει τα 61 εκατομμύρια, που γίνεται πιο κατανοητή αν αναλογιστεί πως το 53% δήλωναν το 2020 «άθρησκοι», και πως το ποσοστό των καθολικών μειώθηκε μεταξύ 2008-2009 και 2019-2020 από 43% στο 25%.
Χωρίς τίποτε από όλα αυτά, βέβαια, να σημαίνει πως η κοινότητα των καθολικών δεν διατηρεί δύναμη και ηχηρή φωνή – την είχε κάνει άλλωστε ξεκάθαρη και μετά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, καταγγέλλοντας «χλευασμό και εμπαιγμό του Χριστιανισμού», πρωτίστως εξαιτίας εκείνου του «ζωντανού πίνακα» με τις drag queens που θύμισε σε κάποιους (εσφαλμένα…) τον Μυστικό Δείπνο.