Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024
ΕλλάδαΜίμης Πλέσσας: Η μαθηματική διάνοια, η ιστορία που λίγοι ξέρουν, τα 40...

Μίμης Πλέσσας: Η μαθηματική διάνοια, η ιστορία που λίγοι ξέρουν, τα 40 χρόνια διαφοράς με τη σύζυγο & η 26χρονη κόρη

Θλίψη σκόρπισε σε όλη την Ελλάδα η είδηση θανάτου του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα, λίγες ημέρες πριν κλείσει τα 100 του χρόνια.

Ο Μίμης Πλέσσας σπούδασε Μαθηματικά και Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αργότερα συνέχισε τις σπουδές του στις ΗΠΑ.

Σε μικρή ηλικία έγινε ο πρώτος σολίστ πιάνου στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας ενώ σε ηλικία 28 ετών, τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο μουσικής του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και την επόμενη χρονιά κατετάγη πέμπτος πιανίστας στις ΗΠΑ. Το 1952 άρχισε την ενασχόληση του με τη σύνθεση και από το 1956 ως μαέστρος και συνθέτης.

Ωστόσο, αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι το 2010 ο Μίμης Πλέσσας αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτωρ του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ ήταν διδάκτωρ Χημείας του Πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ.

Την είδηση του θανάτου του Μίμη Πλέσσα έκανε γνωστή η συζυγός του Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα με μια συγκινητική ανάρτηση – αποχαιρετισμό στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. «Και ξαφνικά «Επεσε βαθειά σιωπή…»…..«Κι εσύ δεν θα’σαι πλάι μου Αστέρι της Ζωής μου……» έγραψε με εκατοντάδες πολίτες να εκφράζουν στα σχόλια τα συλλυπητήριά τους.

Ενόψει αυτής της συναυλίας η συζυγός του είχε μιλήσει στην εφημερίδα Real εξηγώντας για ποιους λόγους ο σπουδαίος συνθέτης θεωρείτο αποδιοπομπαίος τράγος για τις δισκογραφικές εταιρείες.

Δήλωσε τότε χαρακτηριστικά πώς «ο Μίμης ήθελε νιάτα γύρω του. Αντλούσε και αντλεί από τους νέους. Ήθελε ο μέσος όρος ηλικίας να είναι προς τα κάτω, ακριβώς γιατί του άρεσαν οι φρέσκες ιδέες, οι φρέσκες ενορχηστρώσεις, η φρέσκια ματιά, η νεανική ματιά. Αγαπούσε και αγαπάει πάρα πολύ τους νέους και ήθελε να τους δίνει βήμα. Δεν είχε το σύμπλεγμα να κρατήσει το καλό τραγούδι για τη φίρμα και να δώσει ένα δεύτερο σε έναν νέο τραγουδιστή».

144

Καμία δισκογραφική δεν τον ήθελε

«Επιπλέον, επειδή δεν είχε συμβόλαιο, καμία δισκογραφική εταιρεία δεν ήθελε να γράψει για τα πρωτοκλασάτα της ονόματα, τα οποία μοιραία θα έγραφαν για όσους είχαν συμβόλαιο. Ο Πλέσσας δεν ήταν δικό τους παιδί, ήταν άναρχο πνεύμα και αποδιοπομπαίος τράγος για τις δισκογραφικές».

«Δεν τους άφησαν να συνεργαστούν μαζί του, αυτό έγινε και με τον Στράτο Διονυσίου και με τον Σταμάτη Κόκκοτα. Στην Τζένη Βάνου, που δεν είχε ούτε εκείνη συμβόλαιο, έδινε τη μια επιτυχία μετά την άλλη, αλλά θάφτηκαν, το «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» ή το «Χίλιες βραδιές». Η λαϊκή πλευρά της Τζένης Βάνου ανακαλύφθηκε μετά τον θάνατό της. Μέχρι τότε έτρεμαν μήπως «χτυπήσει» τα πρωτοκλασάτα ονόματα των δισκογραφικών που είχαν τα πρωτεία και δεν έπρεπε ξαφνικά να βγει η Βάνου και ο Πλέσσας πάνω από τους δικούς τους», είχε πει η σύζυγος του μουσικοσυνθέτη, Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα.

145

«Ο χρόνος δικαιώνει και τους δημιουργούς και τους τραγουδιστές. Ο χρόνος και η αγάπη του κόσμου, που έχει το αλάθητο. Ο κόσμος ξέρει ποιος δεν κοροϊδεύει, ποιο είναι το καλό τραγούδι και το έργο τέχνης».

Έτσι, ο Μίμης Πλέσσας μέσα από τα τραγούδια του, μέσα από το έργο μιας ζωής, θα μείνει στην Ιστορία…

Μιλώντας πέρυσι στην ΕΡΤ για τον γάμο της με τον Πλέσσα η Καρρέρ είχε πει:

Μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Πρωίαν σε είδον την μεσημβρίαν» αποκάλυψε μία άγνωστη πτυχή της σχέσης τους και ειδικότερα την αντίδραση που είχαν οι γονείς της.

146

«Μόνο η γιαγιά μου, η Ναζλί η Κερκυραία στήριξε την επιλογή μου του ραδιοφώνου. Οι γονείς μου δεν με άκουσαν ποτέ στο ραδιόφωνο. Γιατί, όταν είσαι μία οικονομολόγος, που πας στο Λονδίνο σ’ αυτά, να γυρίσεις να αναλάβεις την οικογενειακή επιχείρηση, ξαφνικά βρίσκεσαι να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα, να κάνεις παρέα με τον Δαλιανίδη και τον Βοσκόπουλο, τη Μαρινέλλα, τον Πουλόπουλο και τον Δάκη, ήταν άλλος κύκλος», είπε αρχικά.

Και συμπλήρωσε: «[όταν γνωρίστηκαν με τον Μίμη Πλέσσα]… οι γονείς μου είχαν μεγάλη αντίδραση. Πέρασαν, όμως αυτά, οι γονείς μου έφυγαν, τώρα δεν είναι εδώ. Αλλά, όχι, είχα αντίδραση»

Τα πιο σημαντικά