Ο Μπένετ Έγουινγκ, γνωστός και ως «Άιβαν Τάμπλγουιντ», είναι ένας γλύπτης ξύλων με έδρα του την κομητεία Σονόμα της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Αγαπά τη φύση και ασχολείται αρκετά χρόνια με τις τέχνες, ενώ συλλέγει κομμάτια ξύλου από τη Βόρεια Αμερική και δημιουργεί εκπληκτικά γλυπτά.
Ο καλλιτέχνης αναφέρει: «Από το 2001 δημιουργώ με ξύλα που βρίσκω, φτιάχνοντας κυρίως πρόσωπα και σώματα. Τα γλυπτά αποτελούνται από μη σκαλιστά και φυσικά χρωματισμένα ξύλα που συνέλλεξα από πολλές περιοχές των ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό και την Ιρλανδία».
«Θεωρώ πως αυτό που κάνω με τα πρόσωπα, είναι η ανάμνηση της παιδικής μου εμπειρίας όταν φανταζόμουν πνεύματα της φύσης στο δάσος. Ως παιδί και έφηβος, εξερευνούσα συχνά τις δασικές περιοχές. Ενθουσιαζόμουν με τη σκέψη πως μερικά πλάσματα μπορούν να εμφανιστούν μέσα από διάφορες μορφές της φύσης. Αργότερα ανακάλυψα πως η δημιουργικότητά μου προερχόταν από την παρειδωλία, ένα φαινόμενο στο οποίο ένας άνθρωπος βλέπει πρόσωπα σε πράγματα που δεν υπάρχουν».
«Μετά από μερικά χρόνια, ξεκίνησα να δημιουργώ πρόσωπα. Ξεκίνησα στο Πρέσκοτ της Αριζόνας, οπού πήγα στο κολέγιο όταν ήμουν 19 ετών. Πριν από αυτό, είχα κάνει μερικά έργα που τα ονόμαζα «κράνη της άγριας φύσης» και ήμουν ενθουσιασμένος με αυτά. Σε μια τάξη τέχνης που ονομάζεται Τέχνη & Φύση, πρότεινα την ιδέα να φτιάξουμε μάσκες. Μάζευα υλικά για χρόνια στη Νέα Αγγλία, με την πρόθεση να φτιάξω ένα γλυπτό χρησιμοποιώντας ξύλα, πετρώματα, κοχύλια κλπ., Αλλά ποτέ δεν το έκανα».
«Έφτιαξα στην τάξη μια μάσκα που ήταν επώδυνη. Με έκανε να ζαλίζομαι και μου άφηνε σημάδια στα μάγουλα και στο μέτωπο. Αργότερα προσπάθησα να φτιάξω και μια δεύτερη μάσκα-κράνος. Ψάχνοντας υλικά στα πευκοδάση, άρχισα να βλέπω μάτια και μέρη των χειλιών. Έφτιαξα γρήγορα δυο ανάγλυφα πρόσωπα και το πάθος μου μεταφέρθηκε από τις μάσκες στα πρόσωπα της άγριας φύσης. Μετά από 17 χρόνια προσπάθειας, κατάλαβα πως θα μπορούσα να το κάνω επαγγελματικά.»
«Όταν δουλεύω πάνω στα γλυπτά μου, δεν ξέρω τι συμβαίνει. Απλά αφήνω το ξύλο να καθοδηγήσει το χέρι μου, κάνοντας δοκιμές για το τι ταιριάζει και τι όχι. Κάποιες φορές το έργο μου εξελίσσεται γρήγορα και τελειώνει σε λίγες εβδομάδες, ενώ άλλες φορές μπορεί να διαρκέσει για χρόνια».
Παρόλο που πάντα μαθαίνει νέες τεχνικές, δεν έχει δημιουργήσει περισσότερα από 5 έργα σε ένα χρόνο. Ο καλλιτέχνης συμπληρώνει: «Πιστεύω πως σε ένα μεγαλύτερο χώρο θα ήμουν πιο παραγωγικός, όμως θεωρώ πως η τέχνη δεν πρέπει να δέχεται πιέσεις αλλά να συμβαίνει αυθόρμητα.»
«Πιστεύω ότι τα αποτελέσματα της τέχνης μου είναι πραγματικά τα αποτελέσματα της ζωής μου σε μεγαλύτερη έκφραση. Αν δεν πήγαινα σε διάφορα μέρη, τα ξύλινα κομμάτια που έβλεπα και μάζευα, πιθανότατα δεν θα ήταν ποτέ ενσωματωμένα σε ένα έργο τέχνης. Από τη στιγμή που μετακόμισα στη Βόρεια Καλιφόρνια το 2011, χρησιμοποιώ περισσότερα ξεβρασμένα ξύλα από ότι στο παρελθόν και θεωρώ την παράκτια έκταση από τη Σονόμα ως το Νότιο Όρεγκον, ιδιαίτερα κατάλληλη για υλικά. Η έμπνευσή μου προέρχεται από την αισθητική του ξύλου που βρίσκω».
Δείτε παρακάτω μερικά από τα έργα του καλλιτέχνη.
[Daniel Blue Photography] [Illuminatrix Photography]
[Instagram] [eyevantumbleweed.com]